The Globe | Nové menu
The Globe | Víkendový brunch
The Globe | Cheesecake
The Globe | Brownie
The Globe | Dezert

The Globe

The Globe v Praze platí za zavedenou instituci, a to zaslouženě. Tento podnik, který představuje příjemné spojení restaurace, kavárny a anglickojazyčného knihkupectví nabízejícího přes 10 000 nových i použitých titulů obdivuhodného tematického záběru, se nachází na pražském Novém Městě. The Globe, proslulý jako vůbec první anglické knihkupectví v Praze, v současnosti nabízí také vynikající eklektickou středomořskou kuchyni, přičemž součástí místní nabídky jsou čerstvé domácí těstoviny a další lahůdky. Elegantní restaurace, které dominují odstíny červené, se nachází v zadní části podniku a může se pochlubit skvělým interiérem s vysokými okny, takže se o The Globe díky místnímu menu plnému tradičních rustikálních pochoutek dost možná bude brzy mluvit po celém městě především jako o restauraci. Na tomto novém menu naleznete vynikající předkrmy jako například opražené sashimi z tuňáka se sezamem podávané s křupavou zeleninou, armagnacovou omáčkou a citrusovým kuskusem nebo carpaccio z výběrového hovězího masa Black Angus Aberdeen obložené rukolou a 24 měsíců zrajícím parmazánem a zdobené toskánským olivovým olejem a sladkým dresingem balsamico, čerstvé saláty jako například klasický Caesar salát i hlavní chody jako vepřovou kotletku s bylinkovou kůrčičkou podávanou s bramborovou kaší s pórkem (ve stylu amerického venkova), grilovanou zeleninou a demi-glace omáčkou nebo kuřecí špízy marinované na kokosovém oleji podávané s kuskusem, grilovaným zeleninovým concasse, čerstvým salátem a rajčatovým dipem. Na menu restaurace The Globe však nechybějí ani vynikající domácí těstoviny, z jejichž nabídky vybíráme například ravioli s červenou řepou plněné šunkou a sýrem v parmezánové omáčce s hráškem nebo lasagne "Melanzane" s lilkem, rajčaty a mozzarellou, nebo velký výběr sendvičů a polévka dne. The Globe je však zároveň jedním z pražských kulturních středisek, neboť se tu prodávají zahraniční noviny v angličtině, francouzštině, španělštině, italštině, ruštině a němčině a oblíbené těžko dostupné zahraniční časopisy. V kavárně jsou pohodlná křesílka, která přímo vybízejí k posezení s čerstvě zakoupenou knížkou, a také počítače s internetovým připojením. The Globe zprostředkovává i vyměňování knih a konají se v něm kulturní akce včetně uměleckých výstav; některé kusy vystavené v rámci trvalé výstavy je možné zakoupit. V neděli se v The Globe scházejí milovníci filmových klasik, neboť tu mají možnost vychutnat si promítání klasických filmů ve skvělém interiéru a nad kvalitním drinkem - rozpis promítání naleznete na webových stránkách podniku. The Globe je příjemným místem pro všechny milovníky knih, kultury, jídla a života.

Pštrossova 6, Praha 1, +420 224 934 203, www.globebookstore.cz

Podobné články