Meetfactory | Praha
Meetfactory | Praha
Meetfactory | Praha
MeetFactory
Meet Factory | Logo

MeetFactory

Mimo rušné centrum města se nachází MeetFactory, centrum pro současné umění, které v Praze představuje novou uměleckou platformu pro mezinárodní talenty. V roce 2001 byla v bývalé továrně na maso v průmyslové části Holešovic založena obecně prospěšná společnost MeetFactory, jejímž cílem bylo dát Praze prostor, který zde do té doby chyběl a kde by mohli spolupracovat současní umělci a instituce z různých zemí. Tyto plány sice zmařily v roce 2002 povodně, ale myšlenka založit MeetFactory žila dál, a tak byl projekt v roce 2005 přesunut do opuštěného skladiště na pražském Smíchově. Budovu MeetFactory je těžké minout, neboť na jejích zdech jsou na obrovských hřebících zavěšena dvě auta v životní velikosti namalovaná načerveno. MeetFactory se zrodilo v hlavě Davida Černého (má zde svůj ateliér), Davida Kollera a Alice Nellis (jsou členy správní rady). Tento úžasný kulturní prostor zastřešuje vizuální umění, živou hudbu a divadlo. V rámci podpory a rozvoje vizuálního umění a kultury v hlavním městě nabízí MeetFactory ateliérový rezidenční program, díky němuž mohou vybraní umělci žít a tvořit v ateliérech MeetFactory (o různých rozměrech). Přihlášky do tohoto programu jsou přijímány dvakrát do roka a doba pobytu se pohybuje mezi dvěma měsíci a rokem. Programy výstav, koncertů, filmu i divadla jsou k dispozici na webových stránkách MeetFactory.

Ke Sklárně 3213/15, Praha 5, +420 251 551 796, www.meetfactory.cz