Uměleckoprůmyslové muzeum | Náhrdelník
Uměleckoprůmyslové muzeum | Stůl
Uměleckoprůmyslové muzeum | Český kubismus
Uměleckoprůmyslové muzeum | Historické šaty
Uměleckoprůmyslové muzeum | Hračky

Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze

Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze najdete nedaleko náměstí Jana Palacha, kde se také nachází Galerie Rudolfinum a koncertní sály, Vysoká škola uměleckoprůmyslová a Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. Muzeum bylo založeno v roce 1885 a představuje svým návštěvníkům vrcholné ukázky ze sbírek uměleckého řemesla českého a středoevropského původu v proměně slohů od 16. do 19. století, nyní se záběrem až do 20. století. Součástí sbírek je sklo, nábytek, textil, šperky, hodiny, užitá grafika a fotografie. Dvoupodlažní stavba ve stylu italské renesance z konce 19. století byla navržena architektem Josefem Schulzem, autorem návrhu rekonstrukce Národního divadla a spoluautorem Rudolfina. Zdobená fasáda z dílny Antonína Poppa a Bohuslava Schnircha znázorňuje reliéfy řemesel tkalcovství, košíkářství, vyšívání a krajkářství, zlatnictví a klenotnictví, platnéřství, zámečnictví, zvonařství, cínařství, brusičství, řezbářství, tisku, výroby a výzdoby knih, kamenictví, sklářství, hrnčířství, výroby porcelánu a nad přízemními okny můžete obdivovat znaky vybraných českých měst. Impozantní je také interiér budovy s majestátním schodištěm, malovanými stropy a krásnou štukovou výzdobou. Kromě stálé kolekce nabízí muzeum i zajímavé časově omezené výstavy a budete-li si chtít odnést uměleckou vzpomínku s sebou domů, je vám v přízemí k dispozici obchod s uměleckými a architektonickými publikacemi, šperky, reprodukcemi, pohlednicemi a mnoha dalšími předměty, které stojí za úvahu. Posedět můžete ve stylové kavárně, kde při kávě nebo sklence vína v klidu vstřebáte nasbírané umělecké dojmy.

17. listopadu 2, Praha 1, +420 778 543 901, www.upm.cz

Podobné články