V Praze na Starém Městě se nachází galerie Jaroslava Fragnera, jež se jako jedna z mála pražských galerií zaměřuje výhradně na architekturu a představuje významné jednotlivce i skupiny, kteří přispěli k jejímu rozvoji. Galerie sídlí ve starobylém zrenovovaném domě hned vedle slavné Betlémské kaple, jež byla přestavěna podle projektu Jaroslava Fragnera mezi lety 1949 a 1953. Prostory galerie, především hlavní výstavní síň, působí hřejivě a přívětivě díky klenutému stropu a dřevěné podlaze. Vedle výstav probíhají v této galerii také přednášky a semináře se zaměřením na českou a světovou architekturu. Galerie také vydává katalogy k jednotlivým výstavám, přičemž často je k dispozici i anglická verze. Mezi expozice, které tým galerie v minulosti připravil, patří například výstava Český architektonický kubismus, jež byla prezentována mimo jiné v Českém centru v Tokiu a v Amos Anderson Art Museu v Helsinkách či výstava New Face of Prague představující padesátku nejzajímavějších pražských architektonických projektů z posledních dvaceti let. K výstavám, které galerie Jaroslava Fragnera v poslední době hostila, patří například výstava Horror Vacui - Děs prázdnoty, jež se zabývala proměnami holandských měst, nebo Zelená Architektura.cz představující architektonické projekty staveb beroucích zvýšený ohled na životní prostředí. Galerie nabízí slevy pro studenty, skupiny, rodiny a seniory. Poznejte českou i světovou architekturu v působivém interiéru galerie Jaroslava Fragnera, galerie, která bezpochyby stojí za pár chvil Vašeho času.

Betlémské náměstí 5, Praha 1,+420 222 222 157, www. gjf.cz

Gallery

Podobné články

Prozkoumejte naši mapu!

Vyberte si místa, která chcete v Praze navštívit na naší interaktivní mapě s přehlednými kategoriemi a popisky. Na jednom místě najdete jejich lokaci i bližší informace, takže svůj výlet naplánujete raz dva.

Začněte objevovat